Waarom ik écht nooit meer naar de BCC ga

Ik word uitermate depressief en geïrriteerd van de BCC. Elke keer dat ik er iets *moest* kopen (soms moet dat) was het een drama. Er is nooit een medewerker beschikbaar, of de medewerker weet niets, of ze zien ons aan voor sloebers en doen alsof we achterlijk zijn (zodat wij om het tegendeel te beweren dan weer het duurste product gaan kopen dat er is, maar dat is een heel ander verhaal). Na elk bezoek besluit ik om er nooit meer heen te gaan.

Maar toch. Omdat een vaatwasser online kopen een beetje eng leek, hadden we besloten om ons er eentje toch aan te laten smeren in een winkel. Dus dan ga je op zaterdagmiddag naar de BCC. Ondanks al je voornemens.

Grote fout.

We hadden eerst op de site gekeken en er twee uitgezocht waartussen we nog even moesten kiezen. Dus wij stonden daar de boel een beetje te vergelijken, terwijl we even wachten op iemand die ons kon helpen met onze vragen. Duurt lang. Echt lang. Dan maar zelf een keuze maken. Deze wordt het. Om je heen kijken “Hallo? Medewerker? Wij willen deze! Deze wordt het hoor! Jullie hoeven hem alleen nog maar in te pakken!”.

Heel veel mannetjes in blauwe bloezen, maar geen enkele let op.

Dan maar zelf vragen. “Hallo medewerker, weet u iets van de vaatwassers?” “Euh nee, dan moet je die mevrouw hebben, die is van deze afdeling, maar die is aan het bellen” (dat hadden wij zelf ook al gezien, dat was al sinds dat we binnen waren). Dus ik zeg “Ja, die is een beetje druk. Is er misschien iemand anders die iets van de vaatwassers weet?”. Medewerker kijkt rond, wijst in de verte naar een andere medewerker die staat te niksen en hij zegt “Ja hij daar, oh wacht, die is nu even bezig. Haha!”. En toen liep hij weg.

Haha? Haha? Ik vond het niet om te lachen. Na nog vijf minuten gewacht te hebben in de hoop dat de telefonerende mevrouw of die andere medewerker klaar zou zijn, zijn we maar weer weggegaan.

Eenmaal thuis direct een vaatwasser in het winkelmandje gesmeten en besteld. Zo.

(We hebben ons rotgezocht naar een andere online winkel om hem te kopen, helaas is het toch de BCC geworden, ze waren de goedkoopste. Maar eigenlijk gun ik het ze niet.)

11 Comments

  1. ik heb goede online ervaringen met witgoedboer.nl! (keramische kookplaat, wasmachine en koelkast komen van daar)
    Onze vaatwasser komt van de mediamarkt! Net als onze magnetron. Altijd goede service, ook als het druk is.

  2. Wat een ongelofelijke slechte services! Heb je een klacht ingediend? Ik had er helemaal niets meer gekocht, ook niet online. Dan maar iets meer betalen.

  3. Wij kopen bijna altijd bij de BCC, maar de verkopers weten echt niets. Ze weten echt niet hoe een apparaat werkt.Toen een verkoper zei: ” Maar mevrouwtje u moet toch wel kiezen hoor” zijn we ook hard weggelopen naar een oud familiebedrijf in Leiden. Maar goed de laatste aanwinst een wasmachine kwam toch weer van de BCC. Gewoon op een rustige koopavond gegaan en gezegd stuur deze maar zo snel mogelijk naar ons huis.

  4. Bij ons heet de winkel… nee niet lachen…. ’the Good Guys’. En ze hebben als slogan: ‘pay cash, pay less’. Idioot, want je betaalt dus altijd ‘less’ dan de prijs op het kaartje (ook als je met credit card betaalt en gewoon lief kijkt). Kunnen ze dan niet gewoon de prijs op het kaartje aanpassen dan, denk ik met mijn Hollandse brein.

  5. Als BCC deze reactie al bij je los maakt, wacht maar tot je naar de MediaMarkt gaat…
    Maar het is wel een beetje jullie eigen schuld hoor… Wie gaat er nu op de zaterdag naar de BCC? Dat is vragen om extra ergenis. 😉

  6. Als het goed afloopt heb ik namelijk misschien wel TWEE zonnepanelen voor op je dak. Zoek maar alvast een zonnnig plekje op.

Comments are closed.