Uitstel

De inefficiëntie van het ziekenhuis hangt me nu al de keel uit. Ik word maandag opgenomen op afdeling A, maar moet terwijl ik daar ben op dinsdag een ingreep ondergaan van afdeling B.

Op afdeling B word ik beschouwd als een nieuwe patiënt. Dus kreeg ik een nieuw ponskaartje (met wel hetzelfde patiëntnummer – dat dan weer wel) en de standaard nieuwe patiënt vragenlijst over of ik medicijnen gebruik en wat mijn hobby’s zijn, en een mooie routebeschrijving naar het ziekenhuis. Handig! Bovendien kreeg ik de brief met de afspraakgegevens gisteren in de bus, terwijl de afspraak de dag daarvoor al had plaatsgevonden.

Inefficiënt zeg ik je.

Toen ik op B een gesprekje had, hadden ze mijn dossier voor hun neus liggen. En dan toch aan mij vragen of ik medicijnen slik. Ook wisten ze niet dat ik me maandag op afdeling A mag melden en wat zij allemaal voor mij in petto hebben. Nee, ze plannen gewoon hun afspraak op dinsdag en gaan dan bellen met afdeling A dat zij hun schema maar aan moeten passen.

Dat had een voordeel. Ik zei tegen de meneer van B dat ik een feestje had op vrijdag en toen heeft hij geregeld dat ik me pas maandag hoef te melden. Want dat doen ze dus: opnemen op vrijdag, naar huis sturen op zaterdagochtend en weer opnemen op zondagavond voor de rest.

Ben ik de enige die dat inefficiënt vind?

5 Comments

  1. Ik bedoel dus dat het hele systeem daar vreemd is…maar gelukkig wel zo te manipuleren dat ik mooi het weekend lekker thuis kan blijven 🙂

  2. Qua vergoedingen is het voor het ziekenhuis zeker niet inefficient. Client opgenomen, maar met verlof = bed betaald, geen werk en productie-afspraken gewoon gehaald…

  3. Nou, ik voel het wel zo! Dat hele rare opgestaan-bedje-vergaan systeem is natuurlijk ronduit stompzinnig. Fijn voor het ziekenhuis, uiterate saai voor de patient. Zodra je in die toko ligt gaat het hele tempo omlaag, want ach, als het vandaag niet kan, dan houden ze je toch gewoon nog een paar dagen?

    Arggh! Mijn commerciele geest kan dit niet aan 🙂

Comments are closed.